Fotografski kutak: slike s penjanja.

gdje: Starigrad Paklenica
foto: Marko Duk╣i, 12/2004

UŔitaj iduŠu fotografiju ...
AO HPD «eljezniŔar
Povijest odsjeka
AlpinistiŔka ╣kola
AlpinistiŔki i sportski smjerovi u Hrvatskoj
Klek

Velebit

Oki├Ž

Paklenica

Vela draga

Kalnik

Sisol

Biokovo

Ledolomstvo u Hrvata (i malo ┬╣ire)

Stijene iznad Bribira

LJA┬ę 2017 - Izvje┬╣taj iz Paklenice
Ljetna Alpinisti├Ęka ┬ękola (LJA┬ę) - Izlet Oki├Ž i Ravna Gora

Upozorenje

Penjanje je, po svojoj prirodi, potencijalno opasna aktivnost. Su╣tina penjaŔkog iskustva jest u dono╣enju odluka: koje osiguranje upotrijebiti, koje smjerove penjati, kojoj informaciji vjerovati. vi╣e

RSS Feed

RSS je tehnologija koja omoguŠuje jednostavan naŔin za automatsko preuzimanje informacija sa web stranica koje vam se svi­aju. vi╣e

Kontakt

AO HPD «eljezniŔar
Trnjanska cesta 5b/I
HR-10000 Zagreb
info@aozeljeznicar.hr

Kalnik

Samo za zmijoljupce

Pri├Ęa kre├Že tako, da sam, ima ve├Ž dugo, zamijetio izrazit, stjenoviti greben, ┬╣to se spu┬╣ta na JZ, s krajnjeg lijevog dijela grebena, ┬╣to od Vranilca vodi prema zapadu.

Zatim smo, jednog hladnog dana, ovog sije├Ęnja, Danko i ja absajlali, i otpenjali po zami┬╣ljenom budu├Žem smijeru. Na povratku smo jo┬╣ i ispenjali izlaznu du┬żinu, i zaklju├Ęili da bi se tu mogao napraviti lijep, novi vi┬╣edu┬żinski smjer!

Na uskr┬╣nju subotu 2005. zapo├Ęeo sam s njegovim ure├░ivanjem. S obzirom da sam bio sam, krenuo sam odozgo. Izlaznu du┬żinu, koju smo po zimi i ispenjali, obi┬╣ao sam i krenuo u ure├░ivanje lijepe plo├Ęe u predzadnjoj du┬żini. Nakon ┬╣to sam potjerao jednog poskoka, napravio sam ┬╣tand za ulaznu strmu plo├Ęu, visine cca 35m. S obzirom da je njena gornja polovica solidno te┬╣ka (oko 6-) dobro sam ju osigurao i napravio ┬╣tand, na polici, na polovici plo├Ęe. Zatim sam dospio u nedoumicu, da li da ulaz napravim po pukotini, ravno dolje ili s lijeve strane po plo├Ęama. Lijeva strana me odvela na stranputicu, a i nestalo mi je vremena... i odlu├Ęio sam, da ├Žu se vratiti drugi put, i dovr┬╣iti, te po mogu├Žnosti smjer i ispenjati.

Dva tjedna kasnije, ve├Ž se u srijedu znalo, da je prognoza za vikend fenomenalna, i ja sam se napalio na Paklenicu, To├Ęila, Biokovo, Istru... jedino nisam mogao na├Ži kompatibilnog partnera, za dva dana. Ostala je moja vjerna ┬żrtva Zrinka, i pao je dogovor za Paklenicu. I tako je bilo sve do petka, a onda je i Zrinka shvatila da ima pre├Ęih obaveza. S obzirom na okolnosti otkaza, a i to da mi je ┬żena, nisam se mogao ljutiti, i bacio sam se u spa┬╣avanje vikenda. Poku┬╣avao sam se dogovoriti za dva odvojena dana, sa svim poznatim i manje poznatim partnerima, ali nekako to ba┬╣ i nije i┬╣lo. Svi su ve├Ž imali planove, jedino je Barba jo┬╣ budio slabe nade za nedjelju. I tako subota je bila odre├░ena. 25 kila opreme na le├░a i na Kalnik. Prvo sam uredio izlaznu du┬żinu, i zatim se po├Ęeo spu┬╣tati po smjeru, do ┬╣tanda na vrhu prvog cuga. Nakon ┬╣to sam na istom mjestu, u podno┬żju lijepe plo├Ęe, gdje sam pro┬╣li tjedan potjerao jednog poskoka, nai┬╣ao na njih 4, mo┬żda sam i mogao misliti, ┬╣to me ├Ęeka na lijepoj, ┬╣irokoj, travnatoj polici, na 10 m visine od ulaza, ali nisam!!! Odlu├Ęio sam po├Ęistiti strmu pukotinu i zaspitati ju kao dio ulazne du┬żine. Nakon ┬╣to sam zabu┬╣io spit u vrhu pukotine, po├Ęeo sam se spu┬╣tati prema njenom ulazu, da bi na 1,5 m od ulaza u pukotini ugledao pravog tamno sme├░eg ljepotana s ro┬╣├Ęi├Žem. Kada sam ga poku┬╣ao potjerati s kladivom na zamkici, vise├Ži na ┬╣triku, on se samo povukao dublje u pukotinu. Nato sam nadobudno zaklju├Ęio da ├Že doti├Ęni poskok pobje├Ži, budem li bu┬╣io, pa sam prionuo na posao i opremio pukotinu s 5 spitova, ali je stanar pukotine bio i dalje na istom mjestu, veselo u┬żivaju├Ži u proljetnom suncu. Da je on bio jedini mo┬żda bi i nastavio s opremanjem, ali sam na svoju grozu spazio jo┬╣ jedno ┬╣est komada kako gmi┬żu, pare se, ne znam ┬╣to rade, a nije ni bitno, na ulaznoj polici. Tako je polica dobila ime Poskok promenada. Nakon toga mi je bilo svega dosta. Pokupio sam opremu u ruksaka i spremio se za absajl. Zatim sam bacaju├Ži kamen├Ęi├Že i vitlaju├Ži u┬żetom rastjerao domoroce iz linije absajla, i nakon ┬╣to sam par minuta studirao dosko├Ęi┬╣te, odabsajlao na brzinu. Opremljen sa dva ┬╣tapa i dobrano prestra┬╣en dokopao sam se, preko strmog sipara, planinarske stazice, a 15 min kasnije i auta. Pobacao sam opremu u auto i oti┬╣ao se isplakati Vukovi├Žima koji su rasturali po starom gradu...

I tako je stijena ostavljena njenim vladarima, sve do jeseni, kada sam zaklju├Ęio, da je do┬╣lo vrijeme, da se smjer zavr┬╣i, na ovaj ili onaj na├Ęin. Anga┬żirao sam Gordana, koji je shvatio, da se ne isplati juriti direktno iz Londona u Alpe, nego da bi mu odgovaralo malo penjuckanja na suncu, s polaskom, poslije 9 sati. ┬ęto sve ide uz to nije mu bilo bitno, ├Ęak ni kad sam ga pitao, da li se boji zmija? Ponovo smo smjeru pristupili odozgo u absajlu, s time da sam ja i┬╣ao kao prvi, i rastjerivao poskoke, kojih je u gnijezdu bilo dva, tako da je u startu bila odba├Ęena ideja o direktnom ulazu. To o├Ęito ostaje zadatak za pravu zimu. Gordan me je spustio dijagonalno lijevo, po onome ┬╣to sam mislio da je stranputica, gdje sam sru┬╣io jo┬╣ malo kamenja, popilio par grana, te dodao 2 spita i dvije gurtne i time zavr┬╣io opremanje smjera. Nakon toga je Gordan odapsajlao direktno preko Poskok promenade, ne vidjev┬╣i niti jednog poskoka, ┬╣to ga je dovoljno ohrabrilo da vodi du┬żinu preko Poskokovog gnijezda. Nakon toga smo smjer i ispenjali, pri ├Ęemu je najte┬ża, druga du┬żina ispala ustvari prili├Ęno lagana - samo 6- . U prvoj i zadnjoj du┬żini su jo┬╣ po dva detalja ocjene 5-, dok je ostalo oko 4+, ili lak┬╣e. Gordan je svoju porciju straha zaradio u tre├Žoj du┬żini, pri prelazu preko Poskokovog gnijezda, kada je potjerao 4 zmijurice, prije pravog penjanja. Pokazao je ├Ęvrstu psihu!

I ┬╣to sada re├Ži, nakon svega? Da li je bilo vrijedno utro┬╣iti toliko vremena, energije, opreme i straha u opremanje takvog smjera? Odgovorno tvrdim da je! A i svatko, ko se potrudi (zimi) ispenjati ovaj smjer, slo┬żit ├Že se da se radi o najljep┬╣em vi┬╣edu┬żinskom smjeru, u okolici Zagreba (i Vara┬żdina). Nije sad, da je konkurencija velika, ali na vama je da to provjerite, i znajte da se zmije boje vas isto toliko koliko i vi njih!

Pogledajte podstranice:

U poskokovom gnijezdu

created by: klacko @ 2005-10-17 15:05:44 / updated by: klacko @ 2005-10-26 16:28:56