Fotografski kutak: slike s penjanja.

penje: Anita Carevi
smjer: Velebit express, Rujiin kuk, VI-, 120m
foto: Marko Duki, 07/2005

Uitaj iduu fotografiju ...
AO HPD Željezničar
Povijest odsjeka
Alpinistička škola
Alpinistički i sportski smjerovi u Hrvatskoj
Klek

Velebit

Okić

Paklenica

Vela draga

Kalnik

Sisol

Biokovo

Ledolomstvo u Hrvata (i malo šire)

Stijene iznad Bribira

Peti vikend LJAŠ 2022: 30.3 - 1.4. - Dabarski kukovi
Četvrti vikend LJAŠ 2022: 23. - 24.4. - Paklenica

Upozorenje

Penjanje je, po svojoj prirodi, potencijalno opasna aktivnost. Suština penjačkog iskustva jest u donošenju odluka: koje osiguranje upotrijebiti, koje smjerove penjati, kojoj informaciji vjerovati. više

RSS Feed

RSS je tehnologija koja omogućuje jednostavan način za automatsko preuzimanje informacija sa web stranica koje vam se sviđaju. više

Kontakt

AO HPD Željezničar
Trnjanska cesta 5b/I
HR-10000 Zagreb
info@aozeljeznicar.hr

Socijalni problem

Ono što je na Kleku Žoharov stup, to je Socijalni problem u Veloj dragi. Veliki klasični smjer, uz podosta veće teškoće (ako ga ponavljamo slobodno). Smjer je osiguran s hrpom starih, ali dobrih, klinova, a štandovi su poluviseći. Od opreme, za obične smrtnike, treba imati sky hook, friend br.2, stopere i stremen. Oni jači i bolji, snaći će se bez svega toga i proći smjer skroz slobodno, kao VIII-, ili VII-,Ao. Riječani su ispenjali ulaznu var. Jugu-jugu, i opremili ju spitovima. Iz Bojanovog članka, objavljenog u ČMA-u br.3, dobit ćete dovoljno podataka, gdje, što i kako. Ja ću samo dodati, da je ulazna priječnica zaguljena, za drugoga, i nakon što iskopčate spit, nemojte pasti, jer je sve, što je ukopčano (?) između vas i slijedećeg klina, 8 metara lijevo, jedan mali hex sa odavno istrulilom zamkicom. Smjer prolazi pukotinom, u zasiganim pločama, po sredini fleke u stijeni, u obliku krila (asfaltna ptica). Osim dugačke priječnice u lijevo, smjer odlikuje vrlo dobar kamen.

Uz Socijalni je vezana i jedna zgodna letačka pričica, sa sretnim završetkom. Dok smo još u redakciji ČMA-a dodijeljivali Drvena krila, let je ušao u najužu konkurenciju, za godišnju nagradu. Stanovita Iris iz Rijeke, penjala je sa partnerom Socijalni problem. U zadnjoj dužini, smjer na kraju početne pukotine, prelazi u drugu pukotinu, 2 metra desno. Iris je vodila tu dužinu, kad je na kraju pukotine zapelo. Ili nije znala da smjer tu prijeći, jer se slijedeći klin ne vidi, ili nije mogla, ili se nije usudila, više nije bitno, svi mi imamo takve dane. Uglavnom zaključila je da joj je tu dosta, ali umjesto da je partner spusti na štand, i onda on pokuša dalje, Iris je napravila štand na jednom klinu, i pozvala partnera da penje dalje, što je on i učinio. U tom trenutku su već privukli pažnju hrpe prisutnih riječkih i zagrebačkih penjača, jer se s južne padine Vele drage, Socijalni vidi ko na dlanu. Kad nešto krene krivo, onda tako i nastavi dalje. Partner je iznad nazovištanda, krenuo ravno gore, i kao što se i očekuje, obavio lijepi pad faktora 2, na jedan, jedini klin, na opći užas: svoj, partnerice svekolikog gledateljstva. Na svu sreću, klin je, protivno svim očekivanjima, izdržao! Nakon čega se sretni dvojac, upućen dovikivanjem sa zemlje, uputio u pravom smjeru, i ispenjao. Razmišljajte o tome, da je štand vašeg partnera i vas štand!

Pogledajte podstranice:

Detaljnije o smjeru

Smjerovi drukčiji od drugih

created by: klacko @ 2005-10-07 23:26:54 / updated by: klacko @ 2005-10-07 23:38:48