Fotografski kutak: slike s penjanja.

na slici: Tomislav Jakopec
gdje: Maltatall, Strannerbach WI3
foto: Marko Vukovi, 01/2010

Uitaj iduu fotografiju ...
AO HPD Željezničar
Povijest odsjeka
Alpinistička škola
Alpinistički i sportski smjerovi u Hrvatskoj
Klek

Velebit

Okić

Paklenica

Vela draga

Kalnik

Sisol

Biokovo

Ledolomstvo u Hrvata (i malo šire)

Stijene iznad Bribira

Peti vikend LJAŠ 2022: 30.3 - 1.4. - Dabarski kukovi
Četvrti vikend LJAŠ 2022: 23. - 24.4. - Paklenica

Upozorenje

Penjanje je, po svojoj prirodi, potencijalno opasna aktivnost. Suština penjačkog iskustva jest u donošenju odluka: koje osiguranje upotrijebiti, koje smjerove penjati, kojoj informaciji vjerovati. više

RSS Feed

RSS je tehnologija koja omogućuje jednostavan način za automatsko preuzimanje informacija sa web stranica koje vam se sviđaju. više

Kontakt

AO HPD Željezničar
Trnjanska cesta 5b/I
HR-10000 Zagreb
info@aozeljeznicar.hr

Neću žuto

VI+/IV-V, 200m

(Prvi penjali: Tin Cvitković, Nataša Petrin, Rene Lisac, 9.4.2021.)

Motivirani penjanjem Koronan Barbarina, Tin, Nataša i Rene su odlučili nastaviti s istraživanjem Debelog Kuka - jedne ozbiljno direktne linije s lijeve strane, tik do abseila iz stupa. Linija je ciljala na sistem kamina i pukotina koji direktno vodi u gornje ostjenje, pokušavajući se probiti kroz zonu velikih žutih previsa. Obzirom da smjer kreće kroz najdublji dio gdje se sudaraju u kut zone istočnog i zapadnog dijela Debelog kuka, dočekala nas je očekivano i nešto krušljivija stijena. Ipak prva dužina ne razočarava i tvrdim i kontinuiranim penjanjem savladava početnu mjestimično previsnu ulaznu barijeru. Lakša ali krušljivija druga dužina nas je dovela na sam ulaz žutih kamina, koje smo sa zazubicama promatrali od početka. Nažalost poged iz bliza nam je razotkrio izuzetno krušljivu i prašnjavu strukturu stijene kamina, gotovo previsnu bez dobrih mogućnosti osiguravanja. Umjesto u žuto, nastavljamo desno po sivim rampama u dvije dužine do pod veliki žuti previs, kojeg je Tin od milja zvao "Golden Gate". Tamo nas je dočekalo osiguravalište na spitovima smjera La Puerta del Sol. Zadnji poklušaj ulaska u žuto, direktno u "Golden gate", nije uspio zbog prašnjave stijene bez mogućnosti osiguravanja u donjim metrima, pa se odlučujemo na jedinu alternativu - spojiti se u Pezzolatov spitani smjer. Izlazak na rub stijene tim smjerom iskoristili smo da provjerimo njegovu liniju i korigiramo izvornu foto skicu koja se pokazala u tom gornjem dijelu potpuno kriva. Od linije kojom spitovi prolaze, do broja dužina pa i ocjena. Ovaj puta je silazak prošao bez greške :-)

(Tekst: Rene Lisac)

Opis smjera (Tin Cvitković):

Ulaz u smjer: Na vrhu sipara iza Stupa Debelog kuka, pored velikog zelenog lišaja / žbunja sličnog poput onog ikoničnog na prvom štandu Albatrosa. Ulaz u smjer je cca 5-10 metara desno od zelenog lišaja i malo gore (označen ulaz s naslaganim kamenjem/piljak/možic).

1.D      35m, VI+

Prva dužina prati pukotinu u blagoj zajedi koja na početku s lijeve ima sivu stijenu, a s desne žutu. Nakon 5-7 metara dolazi se do prvog stabla koje viri iz pukotine. Nastavljamo pratiti pukotinu koja blago skreće u desno (oprez na mjestimičnu nekompaktnu stijenu). Na cca 25. metru dolazi se do ravnog srebrnog klina, slijedi cca 7 metara po lakšim pločama do drveta na kojem je štand (žuta zamka ostavljena na drvetu).

Ulaz u smjer

2.D      55m, V

Od drveta u lijevo ide očita rampa i prečka preko kuta od cca 10 metara, nakon koje se prije drveta ide ravno gore i blago u desno prateći razvedenu stijenu sa teškoćama ne većim od IV. Dolazi se do žbunja koje se prolazi sa desne strane iznad kojeg je vertikalnija stijena / stup (V). Prati se pukotina koja skrece lagano u desno do položenijeg terena sa par tanjih stabala (štand).

Drugi cug početak

3.D      55m, V/-IV

Prolazi se prečka u desno i hvata se strmija neočišćena zajeda (IV-). Nakon zajede dolazi se do ravnijeg terena koji se prati u desno dok se ne dođe ispod ploče visoke cca 6m (V), iznad je drvo na polici (štand).

Treći cug zadnji dio

4.D      55m, V/IV

Od drveta ravno gore i u desno prema kratkoj širokoj zajedi koja izađe na čistu kompaktnu žutu ploču. Preko ploče prati se najlakša linija koja vodi u desno prema velikoj žutoj strehi. Nakon malog skoka od cca 5 m prate se ploče do ispod velike crne sige / curka gdje je štand na spitovima od smjera La Puerta del Sol.

Četvrti cug prvi dio

Pokušaj u žuto:

Pokušaj u žuto

Spoj sa La Puerta del Sol smjerom:

Spoj sa La Puerta del Sol smjerom

Ekipa na vrhu:

Ekipa na vrhu

created by: natasa @ 2021-04-14 16:45:23 / updated by: natasa @ 2021-05-13 10:34:42