Fotografski kutak: slike s penjanja.

Silazi s brda: Kreimir Milas
Smjer: Stdlgrat, III,A0/II-III, 500m
Foto: Hrvoje Jenei

Uitaj iduu fotografiju ...
AO HPD Željezničar
Povijest odsjeka
Alpinistička škola
Alpinistički i sportski smjerovi u Hrvatskoj
Klek

Velebit

Okić

Paklenica

Vela draga

Kalnik

Sisol

Biokovo

Ledolomstvo u Hrvata (i malo šire)

Stijene iznad Bribira

Peti vikend LJAŠ 2022: 30.3 - 1.4. - Dabarski kukovi
Četvrti vikend LJAŠ 2022: 23. - 24.4. - Paklenica

Upozorenje

Penjanje je, po svojoj prirodi, potencijalno opasna aktivnost. Suština penjačkog iskustva jest u donošenju odluka: koje osiguranje upotrijebiti, koje smjerove penjati, kojoj informaciji vjerovati. više

RSS Feed

RSS je tehnologija koja omogućuje jednostavan način za automatsko preuzimanje informacija sa web stranica koje vam se sviđaju. više

Kontakt

AO HPD Željezničar
Trnjanska cesta 5b/I
HR-10000 Zagreb
info@aozeljeznicar.hr

Koronan Barbarin

VI+/IV-VI, 460m

(Prvi penjali: Tin Cvitković, Nataša Petrin, Rene Lisac, 27.3.2021.)

U svojim istraživanjima po stijenama Paklenice liniju je predložio Tin i detaljno sa strane Anića kuka poslikao stijenu. U penjanju su mu se pridružili Nataša i Rene. Dotičnom je taj dan od rane zore sve išlo nekako na krivo, osim što se osjećao nekako boležljivo i namćoro, zaboravio je kacigu u Zagrebu, netko mu je otuđio hranu ostavljenu preko noći pokraj auta, i kao kap koja je prelila čašu, naručeni čaj u birtiji uz Tommy-ja je smrdio na đubrivo. Umjesto da ga puste da odustane od penjanja i žali sam sebe ležeći na plaži, Nataša i Tin su si dali vremena i truda da oraspolože 3. u navezi, do razine upotrebljivosti. A i nabave mu kacigu.

Sve je rezultiralo kasnim ulaskom u smjer, no dobra Tinova priprema i precizni odabir linije je omogućio relativno brzo i kontinuirano napredovanje. U drugoj dužini smo naletjeli na par starih klinova, a i shvatili da smo odmaknuli od prvobitno zamišljene linije koja je išla više desno. Ta "greška" se na kraju pokazala zapravo dobrom odlukom jer bi desno uletjeli u liniju Pezzolatovog "La Puerta Del Sol", za kojeg tada nismo znali. Smjer teče kontinuiranih teškoća i u gornjem dijelu na par mjesta zamjećujemo spitanu liniju spomenutog smjera, no naše penjanje posebno u gornjem dijelu cilja na direktniju liniju. Izmjenjujemo se u napredovanju i svi jednako dobro rješavaju svoje dužine, osim što Rene pomalo spava na štandovima, u pernatoj, jer ga hvata i neka zimica. Kasnije se ispostavilo da je to bio početak korone, koja se nekim čudom nije proširila na ostale partnere u navezi. Paklenički soj, jedna od inspiracija za naziv smjera. Unatoč kasnom startu Nataša zadnju ali ne i laganu dužinu povlači po danjem svjetlu, ali Tin i Rene taj delikatni i mjestimično previsni kamin moraju savladati već po mrklom mraku. Ovo je bio naš prvi izlazak u ovaj dio stjene pa silazak nije prošao bez peripetija. Umjesto da pratimo vršni greben kuka dok ne dođemo do izlaska iz Pink Panthera i pratimo dolinu do sedla kod Manitog kuka, mi hvatamo prvu dolinu nalijevo koja nas odvede skroz u dubinu Velebita, previše prema sjeveru. No obasjani kukovi na mjesečini su nam na vrijeme razotkrili da se ne nalazimo na pravom mjestu i uz malo (puno) probijanja kroz oštro žbunje, konačno se spajamo na pravi silazak.

(Tekst: Rene Lisac)

Opis smjera:

Pristup:

Sa planinarske staze prema absajl pisti Debelog kuka (početak pristupa prema Pink Pantheru). Ulaz je u podstijeni desno (možic), 50-tak metara prije dolaska do absajl piste.

1.D      35m, IV+

Na ulazu u smjer je možic i klin (2m od poda). Po bridu do razvedene ploče (IV, kiln) koja vodi do ispod okomite stijene. Preko malog previsa (IV+) po ploči gore blago desno do štanda na polici, desno od drveta (štand, klin).

Ulaz u smjer i prvi cug

2.D      40m, IV+

Preko previsnog ulaza (detalj), ravno ploča u smjeru jaruge. Pratiti ploče 15-20m po desnom boku jaruge, a pred kraj kroz nju do drveta (štand, zamka).

3.D      30m, V+

Po jaruzi par metara do očite vertikalne zajede. Preko ploča s desne strane (klin) ući u zajedu (stari klin), do previsnog završetka (2 klina) kojeg savladati s lijeve strane (V+). Prate se ploče ravno još cca 10 m gdje se dolazi do štanda na velikom drvetu (štand, zamka).

Treći cug prvi dio

4.D      50m, V-/III+

Od drveta ravno gore u detalj cuga (kamin/zajeda, V-) iz koje se izađe pločama u desno (klin) dok se ne dođe do razvedene stijene i lakšeg terena. Prati se razvedeni teren po kosoj rampi (III) u desno do drveta, nakon njega još u desno 15m po rampi do ploče visine cca 3m iznad koje je veće drvo (štand, zamka).

5.D      55m, III-IV

Prati se prirodna lagana linija nastavka rampe u desno preko pukotine (IV) do dva spita (križanje s Pezzolatovim smjerom La Puerta del Sol) i police. Nastavlja se u desno do žute prečke ispod previsne stijene (detalj, IV). Desno do drveta koje se zaobilazi sa donje strane i nastavlja se još cca 7m do police prije malog drveta (štand, 2 klina).

6.D      45m, VI+

Lijevo preko boulder ulaza, dalje gore po zajedi koja prelazi u dilfer pukotinu blago nadesno (detalj, klin). Nakon prelaska detalja prati se linija ravno gore do police, po njoj lijevo do pukotine (klin) ispod drveta (zamka). Ravno gore kraj drveta po desnoj stani (klin) izrazitog stupa na njegov vrh (klin). Lijevo 2m na eksponirane ploče (klin) pa ravno po pločama i pukotinama do prvog velikog drveta u jamici (zamka).

Šesti cug iznad ulaza

7.D      25m, IV

Od drveta nalijevo gore prema manjem drvetu, pa ravno gore u kratku zajedu/kamin koji vodi do pukotine ispod previsa sa kojom se ide lijevo oko 5m i zatim ravno gore preko ploča do velike police s drvetom iznad koje je očita zajeda. Štand je na uzvišenom kamenu točno ispod zajede (2 klina, heks).

8.D      45m, VI

Ravno u zajedu koja je detalj cuga (VI, 3 klina). Nakon 10m zajede po pločama do zaravni koja se odhoda nalijevo do stijene i drveta (štand, zamka).

Osmi cug prvi dio

9.D      30m, V/III-IV

Ravno gore preko ploče i drveta, do rampe kojom 7m do prijelaza po okomitoj ploči (V) s pukotinom do gornje police po kojoj 5m lijevo pod tamno sivu stijenu s kosom pukotinom. (štand, klin).

10.D      50m, VI/V

Po tamno sivoj stijeni pratiti pukotinu (klin) i zatim po njoj (detalj, VI) na desno do male police (klin). Dalje prema gore (klin) preko izgledom krušljive stijene cca 10m prema kaminu kojeg se prekorači na desno. Dalje desno gore po pločama pa ravno do terase i drveta lijevo (štand, zamka). Nakon toga othodati oko 10m lijevo na ugao ispod stupa za lakše osiguravanje i praćenje posljednje dužine.

Deseti cug

11.D      50m, VI

Ravno na stup iznad (IV), par koraka lijevo pod previsni ulaz u kamin. Kaminom 10-15m (VI) pa po pločama s lijeve strane do lakšeg terena na rubu stijene.

Jedanaesti cug

Silaz:

Desno po pobočju uz rub stijene do malog vrha i izlaska iz Pink Panthera. Dolje kroz šumarak pa gore do sedla gdje on završava. Držati se dalje desno na granici stijena i žbunja, po ravnom razlomljenom terenu do drugog sedla i onda skrenuti blago lijevo u veliki šumarak. Držati se njegovog desnog dijela do sedla izmedju Manitog kuka i stijene Manite Peći, te od tamo po siparu prema zubu Manitog kuka i planinarskoj stazi.

Druga varijanta silaza je pratiti greben Debelog i Manitog kuka do sipara pod Manitim kukom.

Prvo ponavljanje:

U zajedničkoj akciji članova RAK-a (Frano Udović i Bojan Novak) i AOŽ (Nataša Petrin i Rene Lisac), 8.5.2021, smjer je očišćen i opremljen klinovima i zamkama.

created by: natasa @ 2021-04-14 16:44:51 / updated by: natasa @ 2021-05-13 10:29:01