Fotografski kutak: slike s penjanja.

na slici: Ana, Iva i Davor, silazak sa Begunj¹čice
foto: Martina Pehar, 02/2007

Učitaj iduęu fotografiju ...
AO HPD ®eljezničar
Povijest odsjeka
Alpinistička ¹kola
Alpinistički i sportski smjerovi u Hrvatskoj
Knji¾nica odsjeka
Ekspedicije, putovanja, izleti
Novosti
Arhiva novosti

Arhiva iz vremena prije nastanka ovih stranica

Linkovi

Novosti
Grossglockner via StĆ¼dlgrat 29.04.2018 - izvjeĀ¹taj
IzvjeĀ¹taj o pohodu - ekspediciji 2017. u podruĆØje Monte Rose
LJAĀ© 2017 - IzvjeĀ¹taj s Kleka
LJAĀ© 2017 - IzvjeĀ¹taj iz Paklenice
Ljetna AlpinistiĆØka Ā©kola (LJAĀ©) - Izlet OkiƦ i Ravna Gora

Upozorenje

Penjanje je, po svojoj prirodi, potencijalno opasna aktivnost. Su¹tina penjačkog iskustva jest u dono¹enju odluka: koje osiguranje upotrijebiti, koje smjerove penjati, kojoj informaciji vjerovati. vi¹e

RSS Feed

RSS je tehnologija koja omoguęuje jednostavan način za automatsko preuzimanje informacija sa web stranica koje vam se svišaju. vi¹e

Kontakt

AO HPD ®eljezničar
Trnjanska cesta 5b/I
HR-10000 Zagreb
info@aozeljeznicar.hr

Ledena masovka u Kranjsku goru

Irena:
Na poziv Ivinog Klemena iz Slovenije da napravi kratki teĆØaj lednog plezanja krenulo se u organiziranje odlaska u Kranjsku goru...VeƦ na face chatu jako puno ljudi se javilo da se podijele po autima i kruĀ¾ila je tablica...Plan je bio naƦi se u Kaplici (Kranjska gora) u 8 zjutra na kavici...što je znaĆØilo u Zagrebu buĆ°enje oko 4h i kretanje oko pola 5-5. Neki veƦ vrsni plezalci su se takoĆ°er ukljuĆØili i umjesto da odu penjati za sebe pomagali su na terenu (za što im hvala). U Kaplici su se svi skupili i naravno jutro je zapoĆØelo jako veselo.

Kaštela:
Nakon nekoliko rundi kafica i kratkih adrenalinskih šuseva za zagrijevanje krenulo se na slap "Fortino" (slap nad trnjavo) koji je Klemen penjao u ĆØetvrtak i bio je u dobrom stanju. IspriĆØavam se jer slovenci ne znaju za pojam "Dobar", bio je "odliĆØan, oziroma fenomenalan". Pojašnjenje: ako cijeli padne i ne sasipa te do  poda onda je odliĆØan, a ako samo pola padne i fula te u letu onda je fenomenalan! U svakoj šali pola istine :D. Uglavnom, nakon inspekcije "Fortina", odluka je pala da se ipak okrenemo i potraĀ¾imo drugu lokaciju. Razloga su bila 2: prije nas ga je zauzela zimska škola AO Matica, Ljubljana, a bio je iskoristiv samo manji dio cijelog slapa, jer je propišao i curio po cijeloj duĀ¾ini.VraƦamo se nazad do Rablja, gdje Klemen odluĆØuje da je u boljem stanju. Samo je jedna naveza ispred koja Ʀe se brzo pokupiti kad vidi nas ukupno 24 (bez Klemena i mene 22 ljudi koji su gladni penjanja). Dakle, novi BC se formira pod "Rabeljskim slapom". Rene i Klemen ubrzo postavljaju 6 linija svih varijanti i teĀ¾ina, tako da se naĆ°e za svakog ponešto. Grupe se rotiraju izmeĆ°u teorija i penjanja.Taj dan vrijedilo je "stigli divlji, potjerali pitome". Više nikom nije palo na pamet tamo penjati. Tko god bi prišao slapu okrenuo bi se brzinom svjetlosti. Nije nedostajalo ama baš niĆØeg: hrane, ĆØajeva, dobre volje, podrške, navijanja, bodrenja, leda i svijeƦa svih veliĆØina, tuširanja ako bi nekom bilo vruƦe. Prava wellnes i spa oaza pod zaleĆ°enim slapom (#aoĀ¾ultrawellness)! Sve se završilo u lokalnoj birtiji iz doba Hitlera, ali nikog nije bilo briga, samo da je toplo i tekuƦe u dovoljnim koliĆØinama. Atmosfera uobiĆØajena i poznata! :D
Do 19, 20 smo svi negdje oko Kranjske gore, gdje veƦina ljudi odlazi pješice do Mihovog doma jer se ne moĀ¾e autom dalje od 2. zavoja.
U nedjelju je sastanak ponovno oko 8 u Kapljici sa tekuƦm problematikom. U manjem broju smo jer je dio ljudi mogao ostati samo 1 dan, ali jakim AO snagama se prikljuĆØuju Danko i Damir.Ukupno nas je 15. Svi skupa odlazimo do doline Val Saisera, gdje sa parkirališta vidimo oĆØitu guĀ¾vu na potencijalnim slapovima. NajjaĆØi #aoĀ¾ultras (ukupno 5) se ne daju pokolebati te se ukopavaju u to podruĆØje i idu opet po sistemu "Tko jaĆØi taj tlaĆØi"! :D
Ostatak ide sa Klemenom pogledati "Slap nad britofom (grobljem)", gdje se odluĆØuje ostati. Najbolje linije je zauzela talijanska škola, ali koga briga. Danko i Klemen postavljaju 2 linije za penjanje, ponavlja se teorija i tehnika penjanja i dok polaznici teĆØaja guštaju i izmjenjuju se u penjanju i zihranju, Klemen i Damir odlaze popenjati popriliĆØno vizualno-atraktivni slap koji u sredini kompletno curi. Napadaju lijevi krak i na vrhu improviziraju štand za absaj jer ga nema. Tzv. štand na boriƦu. Svi skupa vikend završavamo u gurmanskom restoranu u Kranjskoj gori gdje se ubijamo u hrani i piƦu i prepriĆØavanju "lovaĆØkih priĆØa". Još ĆØekamo Renea, Hojnika i Hrcu koji su pomagali slovencima sa zapetljanim uĀ¾etima kod absajla i vikend se zakljuĆØuje na obostrano zadovoljstvo, bez gubitaka, uspješno i sa puno novih iskustva, super druĀ¾enja, penjanja, upoznavanja novih lokacija!
PONOVILO SE!
Velike zahvale iskusnijim lednim penjaĆØima koji su svoje znanje nesebiĆØno prenjeli na manje iskusne i stavili svoje vrijeme na raspolaganje i time olakšali Klemenu da tako velika grupa bude efikasna: HVALA Reneu, Peri, Šampiti i Danku! Hvala Ireni koja je mailom okupila toliki broj zainteresiranih i svima koji ste sudjelovali u ovom vikendu na bilo koji naĆØin. A Iskri Ʀemo reƦi kad malo poraste kako moĀ¾e biti ponosna na svoje roditelje...i rano je poĆØela sa španciranjem po Kranjskoj gori! :D

Kmeco:
Zahvale:
- prvenstveno hvala Ivi i Klemenu na teĆØaju
- Ireni i Iskri na organizaciji i pojavljivanju na eventu
- Reneu, Peri, Šampiti i Danku što su pomogli na terenu
- svima koji su se odazvali i napravili najveƦi ovogodišnji happening AOĀ®-a :D
Meni je bilo super i drago mi je da sam prisustvovao barem jedan dan!
---
Nedjelju sam proveo u MlaĆØci sa svojih 5 kolega školaraca i dva instruktora u okviru Zimske alpinistiĆØke škole AOĀ®-a. Dukši nam je pokazivao tehniku penjanja i dobre prakse, VukoviƦ šraubanje, štandove i abalakov, pa smo onda sve to isprobali u praksi u kontroliranim uvjetima.
Osim "umjetno" napravljenih slapova u MlaĆØci ima i jedna linija prirodnog slapa koja se moĀ¾e penjati top-rope.

Dora:
PridruĀ¾ujem se zahvalama i ĆØestitkama. Treba pohvaliti i trudnicu Anitu na prisustvu na lednopenjaĆØkom izletu! #dasamfrajerAOĀ®enilabihslavonku

Šampita:
Ja cu dodat u ime svih prozvanih da nema na cemu i da se nadam da cete i vi svi jednog dana tako....
A najbitnine je da su se ledeni vikendi nastavili u edukacijsko rekabilitacijskom tonu i da se jos jedan brat vratio nakon loma birekt u led (Lux), ti ljudi inspiriraju...

Rudex:
Zahvale neƦu ponavljati jer ste veƦ uglavnom svi sve rekli.
Vjerujem da su Ivi i Klemenu, a i Ireni i Iskrici najveƦa zahvala što nas se skupio toliki broj, Peri koji je jedini prostajao uz nas cijelu subotu je vjerujem najveƦa zahvala što se njegova bolja polovica zaljubila u penjanje po ledu... Dakle mislim da su svi u ovom vikendu zahvalni za nešto.
Vrijeme, led, snijeg sve je bilo idiliĆØno no ne bi ni pribliĀ¾no bilo tako da nije bilo ekipe. Osim što sam bila presretna bila sam i jako ponosna da nas je toliko došlo i da je sve proteklo onako kako treba u dobroj atmosferi i sa sretnim završetkom. Pokoji krvavi nosiƦ i pokoja bomba koja je pogodila kacige, nogice i krilca dio su ovog sporta pa se samim time i trebalo desiti:))
Ništa manje vrijedna bila je i šetnja po noƦi prema domu, gdje smo uĀ¾ivali u bjelini i vedrom nebu te smo gašenjem lampica imali priliku provjeriti što se dogaĆ°a sa zvijeĀ¾Ć°em, a opet u povrataku prema dolje sunĆØeve zrake su tu bjelinu uĆØinile toliko ĆØarobnom da bi samo budala htjela iƦi doma.....
Mogli bi reƦi da nam je 2017 krenula aktivno s vikendima i nadam se da Ʀe tako i nastaviti
PozdravĆØek,
Rudex, Rudi, Iva, Zed ili kako god me veƦ zvali:)))

Ivana:
E da bio je to vikend za pamƦenje, vikend mog preobraƦenja i vikend kada sam se zaljubila... Ne, nisam našla lokalnog Talijana i ne neƦu ostaviti Petra :) veƦ sam se zaljubila na prvo šraubanje. Do ove subote imala sam mišljenje "Ok, išla bi u zimsku školu, al sam da ne moram penjat te slapove. Slapova se grozim, ne sviĆ°aju mi se, nije mi to ok, uĀ¾as...bla bla" I onda se desila ljubav. Totalno van tjelesno iskustvo, tolko da još uvijek, iako sam na poslu, samo mislim na led, zimu, slapove, cepine, dereze i kako Ʀu se ovaj vikend uvalit Petru da me profura kroz neki slap :)
Kako god meni je bilo vrhunski, sami vrh, spektakl i vrlo pouĆØno, a vjerujem i svima koji su se našli tamo i prvi put probali led baš kao i ja. Za prvi put pre pre pre dobro! Je bila sam mokra, je napumpala sam si podlaktice, je zabijala sam po tom ledu kao da mi Ā¾ivot ovisi o svakom udarcu iako sam bila na topaku, al osjeƦaj je neopisiv. I taman kad bi mi ponestalo snage za još jedan zamah cepinom ĆØuješ ekipu koja te odozdola bodri i nabrijava, jebate ko da sam na natjecanju bila, i onda odjednom osjetiš da imaš taj još jedan atom snage da se digneš za još par centimetara.
Klemen i Iva hvala što ste donijeli ovakvu super ideju. Klemenu i našim iskusnim Ā®eljezniĆØarcima hvala na prenesenom znanju, Ireni hvala na organizaciji, a svima ostalima hvala što ste sa mnom podijelili ovo vantjelesno iskustvo! Al ono majkemi! Ja bi opet i što ĆØešĆ¦e, dijelimo zanje i penjimo sigurno!

Branimir:
U dogovori za penjanje slapova u samom poĆØetku nisam bio u igri zbog svoje narajcanosti za zimski uspon na Triglau (pokušaj br 3). Mislim pa kae Ʀu ja na tim slapovima još Ʀu si oko izbiti sa tim cepinima ili si nogu probušiti sa derezama,. "NaĀ¾alost" u zadnji tren ispada Triglau i krpam se slapskoj masovki. PoĆØetno razoĆØaranje otkazom Triglava zamijenila je neopisiva sreƦa prvim udarcem cepina u led. A toliko pozitivne ekipe i pozitivne vibre na jednom mjestu veƦ dugo nisam vidio. Ponovilo se!
Oko je tu, noga nije izbušena i Triglau nitko još nije premjestio na drugu lokaciju... a ja se veƦ mislim prvom prilikom utrpati sa iskusnjarama za neki novi vikend slap u lijepoj našoj SLO/ITA.

RenĆ°o:
Evo kratki report iz dugih smjerova:
Rabeljski slap se pokazao kao fenomenalna lokacija za teĆØaj! Postavljenih 5 top rope lokacija i nekoliko vjeĀ¾bališta šraubanja, štandova i abalakova primilo je svih nas 20tak. I automatski odbilo sve ledene znatiĀ¾eljnike koji su našu hordu uoĆØili još s ceste za Predil. :-) Isto tako, nakon što se veĆØinu vjeĀ¾bi odradilo, Marin i ja smo uhvatili zadnje zrake sunca da isti slap popenjemo i u cijelosti - inaĆØe naš prvi zajedniĆØki navez. Ulazak u 3.15, tri naizmjeniĆØne duĀ¾ine i abseil uz paljenje lampica u selu Rabelj.
U nedjelju smo traĀ¾ili sliĆØne uvjete u slapovima Zajzere, lokacija Nabois, no neke horde su ovaj puta preduhitrile nas. Jedan ultras auto ipak ostaje i napada Planche paralelle WI3+ (Marin i Pero) i La bella Furlana WI4+ (HojniĆØko, ƈrniĆØko i RendĀ¾iĆØko). Prekrasan smjer Lepe Furlanke od 170m je znatno oteĀ¾ao napadali snijeg koji ga je dosta površinski nagrizao. Izlazak iz smjera preko stabla zaglavljenog u suhom kaminu se ispostavio kao najluĆ°i, a i naj jeziviji detalj - mix materijala u punom smislu, kak bi Dora rekla. Zapinjanje uĀ¾eta pri abseilu obje naveze koje su bile ispred nas je znaĆØilo: A) oslobodili smo im uĀ¾eta i spasili ih soliranja po slapu, i B) nauĆØili i izbjegli obje moguƦe situacije zapinjanja pri vlastitom abseilu. Sve se odvuklo do kasno u veĆØernje sate, s osmjehom na licima pridruĀ¾ujemo se veseloj ekipi koja nas ĆØeka u Kapljici.
Hvala do neba Klemen i Ifka, hvala di bi mi mali rvati da vas nije!

Lux:

Ultrasi i prijatelji
Iz viŔedužinca 2
Ultrasi u stripu

created by: kmeco @ 2017-01-18 11:46:45 / updated by: kmeco @ 2017-01-18 16:26:22