Fotografski kutak: slike s penjanja.

penje: Marko Duki
smjer: Slap nad votlino, Tamar, WI 4-, 120m
foto: Tihomir Frangen, 02/2005

Uitaj iduu fotografiju ...
AO HPD Željezničar
Povijest odsjeka
Alpinistička škola
Alpinistički i sportski smjerovi u Hrvatskoj
Knjižnica odsjeka
Ekspedicije, putovanja, izleti
Novosti
Arhiva novosti

Arhiva iz vremena prije nastanka ovih stranica

Linkovi

Novosti
Avanture iz Hobbitona, 19-20.10.19.
Klasika i neoklasika Paklenice (12&13.10.2019.)
Ne bas uspavani Div - Klek 2019.
Dnevnik terena (Kamenjak 14. i 15. 9. 2019.)
Grazer Bergland - izvještaj o nezgodi

Upozorenje

Penjanje je, po svojoj prirodi, potencijalno opasna aktivnost. Suština penjačkog iskustva jest u donošenju odluka: koje osiguranje upotrijebiti, koje smjerove penjati, kojoj informaciji vjerovati. više

RSS Feed

RSS je tehnologija koja omogućuje jednostavan način za automatsko preuzimanje informacija sa web stranica koje vam se sviđaju. više

Kontakt

AO HPD Željezničar
Trnjanska cesta 5b/I
HR-10000 Zagreb
info@aozeljeznicar.hr

Paklenica drugi put - Sve prvi put

From: Zaviša Šimac - zsimac@inet.hr
Date: Mon, 1 Oct 2012 16:28:28 +0200

Paklenica 29. - 30. rujan 2012.

Paklenica drugi put - Sve prvi put

E pa krenimo. Prvi put nisam bil siguran bi li išel ili ne na penjanje. Naime kaj, srce mi je govorilo idemo, pa to je Paklenica, najpoznatije penjalište, ma i u svijetu. Ajde možda El Capitan poznatiji, ali samo zato kaj ima duže smjerove, sve ostalo je na strani Paklenice. Pamet, pamet mi je vikala ostani doma odmori se. Bilo kak bilo tko sluša kaj mu pamet govori, i kaj nisam bil naspavan, kaj me neka prehlada fatala, kaj me koleno nekaj bolilo, idmoooooo. Samo je tu još bil Nikola, mili vođa sviju nas, i njegova prognoza, ali u petak oko podneva dal nam je nekakvi Kod grin, i rekel je da idemo.

Subota ili petak, niti sam nisam siguran, mrak je, oblaka k'o u priči, pokupim Anu, Tomislava i Maju i jurimo prema Paklenici, svo troje veli meni – samo ti reci ak ti je teško bumo mi uskočili, uskočili su tak da su svi pozaspali već do naplatnih kućica.

U ranim jutarnjim satima stižemo do kampa, dižemo šatore, uzimamo oprema i pičimo u Kanjon. Ana je sva na iglama, propustila je prošli vikend pa je nervozna da krene. Nismo još niti došli, kad Mili vođa, projuri pokraj nas i nekaj strogo vikne Jakopecima, mislimo si – Ovo ne bu dobro. Posle smo saznali kak, su ga zvali s posla i davili ga cijelo jutro. Samim time što je došel on i još nekolicina instruktora koja je s nama svaki vikend pokazuje koliki su entuzijasti te ima treba odati svaku čast za trud koji ulažu kako bi nas naučili nekaj, iako ih gnjavimo na svakom koraku.

Prije nego kaj krenem dalje Nikola, Ivanka, Tomislav i Daro fala vam na svemu, bili ste od početka s nama još uvijek nas hoćete. Ma fala i ostalim instruktorima koji su odvojili svoje vreme da nas nekaj nauče, Sanja. Željka, Danko, Pero, Orsat i moj omiljeni instruktor Hren.

Dolazimo na zborno mjesto dobivamo zadaće i instruktore, Hreeeeen, ne opet. Pak kaj bumo i drugi vikend za redom tražili štandove, štandali na spitovima i škrapama, osiguravali se riječima, "Nemoj pasti zihram te prek ramena" i tak. Bože moj kaj sam se prevaril. Išli smo u dvije naveze Hren i Sinke te Damir i ja u Tinin smjer, smjer je lagana četvorka, odličan drugi smjer dana ili smjer za zagrijavanje. Krećemo Hren sav ozbiljan, daje savjete sve radi po P.S., nisam mogel dojti k sebi. Po izlasku iz smjera kojeg sam po prvi put penjal cug-cug, tak smo bili dobre volje da smo pitali gospona instruktora da li možemo još kojeg ispenjati. Možemo. Krećemo na Nosoroga. I tu počinu, šale i pošalice, od kud sam ja znal kad smo krenuli da ne bum vodil najteže cugove, već sad su se sprdali sa mnom. Sinke je vodil naveze te u jednom trenutku odlazi u Spitbul, odjednom četvorka postaje petica. Čujem od Sinkea s vrha, nisam siguran da bu oni (Damir i ja) to ispenjali, vičem ja Hrenu kaj misliš, idemo li za vama ili da tražimo smjer po grebenu. Odgovor i nisam htel ćuti, a kaj ti ja znam, sad vam više nemrem pomoći, veli Hren. Kaj sad, ode Damir za njima, po završetku na štandu popili smo svu vodu od muke. Dolazimo do predzadnjeg cuga, (tam di fali pločica) i prolazimo ga bez veće muke. Pred kraj, čujem s vrha, pusti osiguranje, prereži uže i ostale šale i pošalice. Konačno Hren se vratio. Na vrhu imamo malu analizu smjera, Hren daje posljednje upute i savjete, malo čilamo, slikamo se (morate pogledati sliku Sinkea, nas tri i Dragi vođa Hren). Silazak, hm, da smo ga penjali bili bi navezani, toliko o njemu.). Na kraju dana, mislim da mi je ovaj Nosorg ipak bil Jedan smjer predaleko. (To je za one koji su gledali/rodili se prije snimanja One bridge too far sa Dirk Bogarde, James Caan, Michael Caine, Sean Connery, Edward Fox, Elliott Gould, Anthony Hopkins, Gene Hackman, Hardy Krüger, Laurence Olivier, Robert Redford and Maximilian Schell.)

Sve u svemu super dan, prvi put sam penjal cug/cug i prvi put sam penjal dva duga smjera u jednom danu. Večernje aktivnosti, hm, svi znate kak su prošle.

Nedjelju, smo počeli ranije nego planirano, i to se pokazalo opravdanim jer smo završili vrlo kasno, dok nas je vreme ipak pomilovalo. E pa krenimo, jučerašnji dan završil sam sa dvostrukim prvim, a nedjelju započinjem opet s jednim prvim, penjem klasični smjer Susjeda i to cug-cug, što se na kraju ispostavilo pogubnim za mene jer je Danko temeljm mojeg postavljanja međuosiguranja došel do novog faktora trenja – Faktor Zava. Ljestvica ide od jedan do pet.

1. Zava – uže prolazi bez većih problema

2. Zava – mora se upotrijebiti sila kako bi se uže vuklo

3. Zava – partner na štandu mora se uprijeti s nogama kako bi vukao uže

4. Zava – dva penjača moraju vući uže

5. Zava – otpor je toliko veliki da je potrebno izraditi štand prije vremena.

E pa dragi moji ja sam vukel uže pod faktorom 4. Zave, i još k tome postavil dva međuosiguranja prije negoli sam stigel do štanda gdi mi je Danko pomogel s navlačenjem štrika. Sve u svemu, smjer smo započeli u Susjedu, dva cuga, onda nas je Ana otpelala u Debeljaka, dva cuga, da bi pri vrhu ispenjala prvenstveni smjer "Od drva desno preko trnja do sunca" po mojoj slobodnoj procijeni 4b. E da nisam spomenul partnericu u navezu, Mirtu ili ti ženu zmaj penje kak šašava i kak ona veli metnula bum ti ga sim, a ja nek ih posle čupam. Sve je zaglavljivala, frendove, čokove, hexove, sve kaj je imala pri ruci, a ja nek samo skupljam. Na vrhu nam je Danko pokazal još par trikova i štosova, tak da mi je tek sad sjelo njegovo predavanje od prije mesec dana kad je došel s hrpom opreme. Sve u svemu odličan instruktor, ima iskustva, strpljenja, smisla za humor i volje za delati s nama, svaka čast. Povrata,k e pa to je već druga priča, bilo je tu "spavanja u krilu" na zadnjem sicu, kolona koje smo mislili da rade kamioni, kad ono naš kolega Zec, pretjecanja, startanja na semaforu, smjeha, pjesme i još toga, uglavnom ni nam bilo dosadno.

Zava

created by: zeljeznicar @ 2012-10-01 16:31:01 / updated by: marko @ 2012-10-01 16:57:27